روزمرگی های زندگی من.....

روزمرگی های زندگی من.....

روزمرگی های تجربه و احساس
روزمرگی های زندگی من.....

روزمرگی های زندگی من.....

روزمرگی های تجربه و احساس

یک تجربه برفی- درس عبرت همگانی!

راستش می خوام نتیجه رو اول بگم یعنی درس عبرت موضوع رو

نتیجه تجربه اینکه همیشه دستوریا تصمیم مافوق معناش این نیست که لازم الاجراست! چراکه گاهی مافوق شاید به هر دلیل اصلا اختیارلازم اجرایی برای اون دستور رو نداشته باشه!!  در حالیکه زیرمجموعه اش تصور می کنن که اون اختیار داره چنین تصمیمی رو بگیره ولی در قوانین بالادستی اصولا برای ایشون همچین اختیاری تعریف نشده بلکه موضوع تصمیم حتی به صورت مشخص به یک فرد دیگر و در یک سازمان دیگری واگذار شده است!

و یا حتی با یک زاویه ریزبین تر به این ماجرا می شه گفت همیشه دستور و تصمیم مافوق رو فصل الخطاب ندانید و اگر مجرای قانونی و اصلی اون تصمیم رو می دونید شخصا چک کنید تا مطمئن بشید که فرد یا افراد دارای صلاحیت اعلام این تصمیم هم همین دستور رو تایید میکنند! یعنی به این خیال نباشید که مافوق یک چیزی گفت پس یعنی خودش همه مراحل قانونی و زوایای اصلی داشتن اختیار جهت اعلام تصمیم را می داند .... چرا؟ چون باید عدم تجربه مدیر یا حتی بحرانی بودن اوضاع و وجود شایعه های مختلف و در نتیجه جایز الخطا بودن مدیر مربوطه در اعلام رسمی خبری که اصلا اختیار تصمیم گیری در این مورد را نداشته است! را هم در نظر گرفت....

اما ماجرای برفی این درس:

از صبح جمعه تا همین الان که شنبه شب هست بارش برف بدون وقفه ادامه داشته در نتیجه شایعه های متعدد تعطیلی ادارات وخصوصا دانشگاهها کاملا جریان داشت و من به عنوان نماینده کارکنان به همه همکاران صراحتا اعلام می کردم که شنبه تعطیل نیست و طبق روال فعالیتهای دانشگاه برقرار است... تا اینکه صبح شنبه هم همکاران چندین بار از ساعت ۶ صبح تماس گرفتن و من بازهم خبر قبلی را تایید کردم بعد به فاصله چند دقیقه بعد از اینکه من خبر باز بودن محل کار را با قاطعیت اعلام کرده بودم رئیس امور اداری بهم پیام داد که دانشکده تعطیل می باشد اطلاع رسانی کنید!

من هم ضمن تشکر به همه کارکنان تلفنی پیامکی تلگرامی خلاصه هر شکل و شمایلی که ساعت ۶ صبح می شد خبر دادم که تعطیل همه هم خوشحال و خندان که خداخیرت بده توی این برف عزا گرفته بودیم چطور بیایم .... به طبع اون به کل دانشجویان هم اطلاع رسانی تعطیلی انجام شد

یک دفعه ساعت ۹ صبح دوباره از همون رئیس خبر داد که اصلاحیه کلیه فعالیتها از ساعت ۱۰ در دانشکده برقرار است!! کلی تماس و پیگری که یعنی چی شما گفتین تعطیل وگرنه من همچین خبری رو از هر کس دیگه ای دریافت می کردم بهش اهمیت نمی دادم بعدم شروع به کار دانشکده ۷و نیم بوده الانم ۹ صبحه من چطور به همکار بگم یک ساعت دیگه سرکار باشید خدایا دانشجوها رو چکار کینم حالا و.... خلاصه معلوم شد که رئیس دانشکده هم حتی اگر همچین خبری رو دادند اصلا اختیار اجرایی اعلام این تصمیم رو نداشتن یعنی مسئول مربوطه که استانداری است نه ایشون! و منی که البته می دونستم استانداری مسئوله ولی فکر کردم که وقتی رئیس امور اداری بگه یعنی رئیس دانشکده تایید کرده و یعنی اخرش که اینها هم همش یعنی که با هماهنگی استاندار محترم هست و خبر موثقه!!

البته یک قسمتش را مقصر صداو سیمای استان و سایت خبرگذاری استان با اعلام خبر و بعد چند ساعت پاک کردن خبر مربوطه  دامن زدند

حقیقتا خبر تعطیلی دانشگاهها در علوم پزشکی با یک مشکل عمده دیگر هم مواجه است که به دلیل ماهیت درمانی و بیمارستانی دانشجویان در ۹۰ درصد مواقع این تعطیلی ها شامل حال آنها نمی شود و به طور اختصاصی قسمتهای آموزشی و اداری را شامل می شود و نه دانشجویان قسمت بالینی ....

نظرات 1 + ارسال نظر
زیزا شنبه 30 بهمن 1395 ساعت 20:03 http://zizaa.blogsky.com/

سلام
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد