روزمرگی های زندگی من.....

روزمرگی های زندگی من.....

روزمرگی های تجربه و احساس
روزمرگی های زندگی من.....

روزمرگی های زندگی من.....

روزمرگی های تجربه و احساس

دوره های مصوب آموزش کارکنان

در هر سازمانی بسته به معیارها و ضوابط سازمانی مصوب، کارمنان به طور سالانه دوره هایی را قالب آموزش های ضمن خدمت می گذرانند که این دوره ها در کمیته های اصلی و فرعی آن سازمان و در خوشبینانه ترین حالت بعد از نیازسنجی واقعی ، مشخص و تصویب می شوند. در هر حال به اینکه فرایندها چقدر واقعی طی میشوند و کمیته تصمیم گیری هر سازمان چطور دوره ها را اجرا میکنند ندارم. چیزی که ذهنم را به خود مشغول کرده این است که به عنوان عضو این کمیته ، چه دوره هایی در رسته کارشناسان آموزشی سازمانها، می شود پیشنهاد داد و اجرا کرد؟  

 در واقع دوره های مورد نیاز این رسته شغلی چیست؟ و البته یک مورد مهم تر این است که چطور می شود کارشناسان آموزشی را از این حالت بی انگیزگی و بی تفاوتی ها خارج نمود؟ چرا که در این مدت سعی کردم از همکاران به نوعی به شیوه نیازسنجی اطلاعات جمع کنم اما متوجه این موضوع دردناک شدم که هیچ کس هیچ نظری در راستای دوره ها ندارد! یعنی آنقدر دوره ها بی کیفیت و یا حتی بدون نیازسنجی واقعی اجرا شده است که دیگر همه به چشم گذراندن ساعت موظف خود جهت کسب امتیاز ارزشیابی به آن می نگرند! و بدتر آنکه کارشناسان آموزش سازمان به جای اینکه قلب تپنده آموزش و پژوهش بوده و در هر قسمت به دنبال اصلاح فرایندها و آموزش باشند خود نیز گرفتار روزمرگی ها و وظایف شده اند!

دردم می گیرد که کارشناس آموزشی که حیطه علایق فردی اش آموزش و پژوهش بوده دیگر شوقی در این حیطه ندارد و بی تفاوت شده است.

سر در گم میشوم وقتی به همکاران آموزشی ام می گویم که دوست دارید چه نوع دوره هایی برای آموزش کارکنان برگزار شود و یا نیاز های شغلیتان چیست؟ هاج و واج می نگرند و به کار خود مشغول می شوند!! و فرار می کنند اینگار در ته مانده ذهنشان از بالا آمدن چیزی می ترسند و فرار می کنند!

از آنجا که نیاز سنجی از همکاران بی جواب ماند اکنون ذهنم درگیر این موضوع است که نیازهای آموزشی کارشناسان آموزشی در یک سازمان از نظر خبرگان، مدیران، ارباب رجوع، همکاران سایر رده ها و... چه می تواند باشد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد