روزمرگی های زندگی من.....

روزمرگی های زندگی من.....

روزمرگی های تجربه و احساس
روزمرگی های زندگی من.....

روزمرگی های زندگی من.....

روزمرگی های تجربه و احساس

موضوع پایان نامه

انتخاب موضوع پایان نامه واقعا سخته چون از یک طرف باید عمرت رو بزاری پس باید علاقمندباشی برای رسیدن به پاسخ سوالات و فرضیه های پژوهشت

و هم خب اگر کاربردی بودن نتایج هم مدنظرت باشه همگام با علم روزبودن و تکراری نبودن و.... دیگه کار سخت تر هم میشه

حالا این سختی ها به کنار روال های اداری و دستورالعمل های دانشکده ای واقعا غیر قابل تحمله

دانشکده الان اعلام کرده دوتا موضوع باید با پروپزال آماده شده بدین به شورای پژوهشی که بره تازه برای تصویب... یکی نیست بگه همون یک موضوع رو هم به سختی پیدامیکنیم بعد دوتا از کجا بیاریم ؟ یکی از دوستان می گفت خب موضوع دوم رو الکی بنویس! برگشتم می گم بعد اومدین اون دومیه که فرمالیته نوشتی تصویب شد بعد چکار باید بکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کم کم فکرکنم باید اطلاعیه عمومی بزنم بهم موضوع پژوهشی که به درد رساله دکتری هم بخوره پیشنهاد بدین بلکه چندتا موضوع پیداکنم که از توش دوتا رو انتخاب کنم تقریبا همین کارم دارم میکنم به هر کی میرسم میگم موضوع پیشنهاد بدین...

راستی موضوع پیشنهادی شما برای رساله یک دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی چیه؟؟

پ ن:

خدا رو چه دیدی گفتم شاید از طریق وبلاگ هم فرجی شد و کمکی رسید

نظرات 2 + ارسال نظر
عابر چهارشنبه 19 آبان 1395 ساعت 00:28

می توان به برنامه ریزی دروس عمومی و به ویژه دروس معارف اسلامی پرداخت
واقعا این سوال که معارف اسلامی چه تاثیری در شناخت از اسلام و یا احیانا در نحوه ی دینداری دانشجویانی می گذارد؟ دانشجویان پس از گذراندن دروس معارف اسلامی.. چه تغییر در نگرش ها ، رویکردها و یا در شیوه ی دینداری شان می شود؟ و گاهی فکر می کنم معارف اسلامی، نتیجه ی برعکس بدهد

و یا دروس عمومی مانند انقلاب اسلامی و یا حتا در دانشگاه آزاد که وصیت نامه ی آقای خمینی را هم تدریس می کنند آیا نگرش شان نسبت به انقلاب تغییر می کند؟ آیا در بینششان نسبت به انقلاب اتفاقی می افتد؟

از این نوع مسئله ها هم زیاد است تطویل کلام ندم...
البته همان طوری که می دانید این گونه مطالعات به مطالعات پانلی معروف است. یعنی قبل از گذراندن دروس باید نگرش سنجی شوند و پس از گذراندن دروس هم دوباره نگرش سنجی شوند تا بتوان با مقایسه پاسخ ها، به تغییرات پی برد

سلام ممنون از نظرات ارزشمندتون
این نوع مطالعه ها در سطح رساله دکتری متاسفانه رد میشه کار یک کم پیچیده است و انتخاب سخت تر

عابر پنج‌شنبه 13 آبان 1395 ساعت 15:13

درود بر شما

موضوع پایان نامه معمولا ارتباطی منطقی با پرسش هاو دغدغه هایی دارد که محقق در پی پاسخ گویی به آنها برمی آید. پرسش هایی که اگر پاسخ بیابند می توانند به ما کمک کننند

به عنوان مثال:
1....همواره این پرسش برای من مطرح می شود که چرا یک دانش آموز پس از گذراندن دوره ای شش ساله از فراگیری زبان انگلیسی، مهارت لازم را در بکار گیری این زبان پیدا نمی کند؟ آیا اشکال در برنامه ریزی آموزش این زبان است؟ آیا اشکال در مهارت معلمان است؟ آیا اشکال در انتقال و آموزش است؟ آیا اشکال در متون درسی است؟

2....یا از خودم می پرسم و برای من مهم است که بدانم که: جای تفکر انتقادی در برنامه ریزی درسی کجاست؟ چگونه می توان تفکر انتقادی را در برنامه ریزی درسی جای داد؟ و این پرسش که چرا برناریزی درسی در ایران به گونه ای است که تفکر انتقادی و مهارت اندیشیدن را به دانش آموز منتقل نمی کند؟ در این جا به مسئله ی ارتباط برنامه ریزی آموزشی با تفکر انتقادی می رسیم

3...هم چنین برای من مهم است ارتباط میان متون و برنامه ریزی درسی با مهارت های زندگی بدانم؟ آیا مهارت های زندگی در برنامه ریزی درسی لحاظ می شود؟ اگر آری، چرا دانش آموزان پس از گذراند 12 سال آموزش در مدارس، هنوز مهارت ابتدایی زندگی (که شامل مهارت های متفاوتی می شود) را به دست نمی آورد؟ در این جا به موضوع ارتباط برنامه ریزی درسی با کسب مهارت لازم زندگی و مهارت های اجتماعی می رسیم

4....برنامه ریزی درسی در ایران آیا متناسب با توانایی ها و نیازهای انسانی است که می خواهد در جهان مدرن امروزی زندگی کند یا بیشتر متناسب با نیازها و توانایی های انسانی است که در جامعه ی سنتی و گذشته زندگی می کرده است؟ در این جا به موضوع ارتباط برنامه ریزی درسی و آموزشی با نیازهای انسان امروزی می رسیم


پرسش ها و موضوعات زیادتری را می توانم شمار کنم... شاید طولانی شود... این ها مثال بود و تمام

عالی بود منتظر باقی پیشنهاداتتان هستم
البته چون حیطه کاری من آموزش عالی کشور هست ترجیح می دم در این زمینه مواردی را پیشنهاد بدید
ذهن فعالی دارید ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد