روزمرگی های زندگی من.....

روزمرگی های زندگی من.....

روزمرگی های تجربه و احساس
روزمرگی های زندگی من.....

روزمرگی های زندگی من.....

روزمرگی های تجربه و احساس

اندر حکایت سوتفاهم های کاری در نوع فعالیت یک متخصص

می گویند برای تعمیر دیگ بخار یک کشتی عظیم بخاری از یک متخصص دعوت کردند.
وی پس از آنکه به توضیحات مهندس کشتی گوش داد وسوالاتی از او کردبه قسمت دیگ بخار رفت، نگاهی به لوله های پیچ در پیچ کرد و چند دقیقه به صدای دیگ بخار گوش داد و چکش کوچکی را برداشت و با آن ضربه ای به شیر قرمز رنگی زد ...
ناگهان تمام موتور بخار کشتی به طور کامل به کار افتاد وعیب آن برطرف شد و آن متخصص هم در پی کار خود رفت!

روز بعد که صاحب کشتی یک صورتحساب هزار دلاری دریافت کرد متعجب شد و گفت که این متخصص بیش از پانزده دقیقه در موتورخانه کشتی صرف نکرده است .

آنگاه از او صورت ریز هزینه ها را خواست و متخصص این صورتحساب را برایش فرستاد :

بابت ضربه زدن چکش 0/5 دلار !

بابت دانستن محل ضربه 999/5 دلار !!!
.
.
.
.
.
حواشی نگاری به سبک فیه مافیه:
من به شدت به این قاعده ایمان دارم و معتقدم گاهی بلایی که سر جامعه متخصص ما می آید از همین دست آسیب هاست و اگر فرد متخصص نتواند با جسارت و قدرت همچین صورت حسابی را جلوی رئیس بگذارد آنگاه به مرور چیزی که خصوصا در ادارات و مراکز دولتی شاهد آن خواهیم بود به جای بالندگی و خلاقیت، به انزوا رفتن نیروی کارآمد و جایگزینی نیروی غیر متخصص ولی چرب زبان است که کارها و روال ها را به نفع خود پیش خواهد برد 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد